پنج شنبه ٠٨ تير ١٣٩٦ فارسي|English
 
 
صفحه اصلی|تماس با ما|پيوندها|نقشه سايت
عنوان
ایران
Gallery is Empty!
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
[عضویت]
اشتراک خبرنامه
نام :   
ایمیل :   


  چاپ        ارسال به دوست

كنفرانس بين‌المللي منشور حيات در سئول برگزار شد

كنفرانس بين‌المللي منشور حيات پنج‌شنبه 31 فروردين ماه با حضور نمايندگان سازمان‌هاي مردمي كشورهاي ژاپن، ايران، تايلند، انگليس و كره‌جنوبي در سئول برگزار شد.
در اين نشست آقايان چو هي يئون؛ سرپرست دفتر آموزش و پرورش سئول، لي سانگ هون؛ استاد دانشگاه سوان در رشته مهندسي محيط زيست، يون يونگ تائك؛ استاد دانشگاه بين‌المللي ججو در رشته محيط زيست و تعدادي از اساتيد دانشگاه‌هاي ژاپن، تايلند، انگليس و دكتر محمد حسن مظفري از ج.ا.ايران به عنوان استاد دانشجويان بين‌المللي دانشگاه بوسان در كره جنوبي حضور داشتند.
در اين كنفرانس پس از سخنان افتتاحيه چو هي يئون؛ سرپرست دفتر آموزش و پرورش سئول جلسات علمي در دو پانل و يك جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد كه در آن انديشمندان به ارائه مقاله و بحث و بررسي در خصوص منشور حيات سئول پرداختند.
در اين كنفرانس دكتر محمد حسن مظفري طي سخناني بر حق حيات در اعلاميه جهاني حقوق بشر و ميثاق‌هاي بين‌المللي از جمله حقوق بنيادي بشر تاكيد و افزود در ميان حقوق بنيادي بشر، حق حيات بنيادي‌ترين است، چون اگر حيات نباشد بقيه حقوق معنا و مفهومي ندارد. بر اين اساس در أصل پنجاهم قانون اساسي ج.ا.ايران بر محيط زيست‌بشر و وظيفه عمومي حفاظت و حمايت از محيط زيست تاكيد شده است.
وي افزود: رهبر جمهوري اسلامي ايران به عنوان بالاترين مقام سياسي و به عنوان رهبر مذهبي توليد، نگهداري و استفاده از سلاح اتمي و كشتار جمعي را حرام اعلام كرده است.
محمد حسن مظفري در ادامه اظهار داشت: قرآن با روشن‌ترين بيان بر حق حيات انسان با هر انديشه، دين، مذهب و نژادي تاكيد دارد و كشتن يك انسان بي‌گناه را مانند كشتن كل بشر مي‌داند. قرآن در بهره برداري از منابع محيط زيست چندين شيوه‌ي خوب و بد را معرفي كرده است از جمله بهره‌برداري خوب و محسنانه و ايثارگرانه، بهره‌برداري درست و مطابق حقوق و قوانين و مقررات، بهره‌برداري مسرفانه (زياده‌روي)، بهره‌برداري مبذرانه و ريخت و پاش و بي‌منطق، بهره‌برداري مهلكانه و تبهكارانه و نيز در خصوص رابطه آفرينش و مخلوقات با خداوند (به عنوان خالق، مالك، مدير، مدبر و رازق) به جايگاه انسان در طبيعت به عنوان خليفه خداوند و مسئوليت انسان براي آباداني و توسعه زمين (واستعمركم فيها) و تخلف انسان از مسئوليت و ماموريتش (ظهر الفساد في البر و البحر بما كسبت أيدي الناس) اشاره شده است.


١٣:٠٩ - شنبه ٢ ارديبهشت ١٣٩٦    /    شماره : ٦٧٦١٦٩    /    تعداد نمایش : ٧٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





جستجو
جستجوی پیشرفته جستجوی وب
تازه ها
فصلنامه گفتگو شماره دو زمستان 1393

فصلنامه گفتگو، بهار 1393

مجله خبري گفتگوي اديان و تمدن ها

مجموعه مقالات

ديالوگ 5

ديالوگ 6
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدیدکنندگان
بازدید این صفحه: 406302
بازدید امروز : 237
بازدید این صفحه : 964621
بازدیدکنندگان آنلاين : 4
زمان بازدید : 1.0313

صفحه اصلی|تماس با ما|پيوندها|نقشه سايت